Grønt eller grønnvasket?

14
feb.
Fra kl: 13:00  - 16:00
Pilestredet 46, Athene auditorium
Legg til i kalender

Bærekraft som markedsføringsargument? Hvordan skal vi avverge dette, og hvordan skal vi skille mellom reelle og falske budskap?Seminaret er gratis og åpent for alle. Det er ikke nødvendig med påmelding. For mer informasjon se www.nannestad.vgs.no

Program

Velkommen ved rektor Curt Rice, Oslo Met

Kort orientering ved konferansiér Kristin Skare Orgeret, Institutt for journalistikk og mediefag, OsloMet

Innledningsforedrag:

Grønnvaskede klær ved Ingun Grimstad Klepp, forsker, Forbruksforskningsinstituttet SIFO

Green branding of IKEA without greenwashing ved Clare Rodgers, CEO, IKEA Norge

Ærlighet i emballasjedesign ved Sandro Kvernmo, grunnlegger/designer, Goods

Paneldebatt:

Andreas Ytterstad, Institutt for journalistikk, OsloMet

Cecilie Røer, Forbrukertilsynet 

Cathrine Dehli, Footstep

Johannes Zachrissen Daae, Institutt for produktdesign , OsloMet / Grønt Punkt Norge

Eva Lutnæs, Institutt for estetiske fag, OsloMet

 

For mer informasjon, se her.